z kategorii Analiza fundamentalna

Drugi kwartał niekorzystny dla Netflix

316
Drugi kwartał niekorzystny dla Netflix

Netflix traci ponad 24 mld USD od swojej wartości rynkowej.

Netflix stracił swój cel dla nowych subskrybentów w drugim kwartale, jego akcje spadły o ponad 14 procent w handlu nocnym z dnia na dzień.

Usługa przesyłania strumieniowego dodała 5,1 miliona nowych użytkowników w okresie od kwietnia do czerwca 2018 roku, ale była ukierunkowana na ponad sześć milionów. Po raz pierwszy od ponad roku Netflix nie przekroczył oczekiwań, jeśli chodzi o wzrost liczby abonentów.

Firma osiągnęła przychód w wysokości 3,91 mld USD, co stanowi wzrost o 40,2 procent w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, ale poniżej oczekiwań analityków na poziomie 3,94 mld USD. Zysk na akcję wyprzedził prognozy na poziomie 79 centów, osiągając 85 centów.

W liście do akcjonariuszy Netflix napisał: ,,Mieliśmy silne, ale nie gwiezdne Q2, kończące się 130 milionami członkostw. Zyski, marże i przychody były w całości zgodne z prognozami i tendencją wzrostową z poprzedniego roku.

,,Wideo internetowe rośnie na całym świecie i mamy szczęście być jednym z liderów.’’

Firma dodała również, że w ostatnim czasie zaczyna prowadzić pod względem artystycznym w niektórych kategoriach, a ich twórcy otrzymują w tym roku wystarczająco dużo nominacji do nagrody Emmy, aby wspólnie pokonać niesamowity 17-letni bieg HBO.

Patrząc w przyszłość na trzeci kwartał, Netflix powiedział, że spodziewa się dodać pięć milionów subskrybentów. Firma, jako swoją konkurencję wyróżniła YouTube, HBO, Disney, Amazon i Apple.

Netflix dodał, że ,,każda z tych firm ma wyjątkowe treści i stara się znaleźć najlepszych twórców z całego świata, aby zabawiać swoich widzów. Nigdy nie było lepszego czasu na bycie twórcą lub konsumentem treści. Wierzymy, że apetyt konsumentów na świetne treści jest szeroki, i że wiele firm może mieć atrakcyjne oferty.’’

Grupa dodała, że spodziewa się również dalszej rywalizacji z kombinacji AT & T i Warner Brothers oraz kombinacji, jaka wyniknie z obecnej bitwy przejęcia 21st Century Fox. Czas pokaże.

Oczywiste jest, że wyniki finansowe zaskoczyły i rozczarowały inwestorów z Wall Street, ale według niektórych analityków nie jest to całkowicie zaskakujące, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję na rynku strumieniowego przesyłania wideo, gdzie Amazon, Hulu, HBO i inne zyskują udział w subskrypcjach kosztem Netflixa.

Uważa się, że pomimo słabego drugiego kwartału i obniżonej perspektywy dla trzeciego, Netflix ma pozostać ,,zdecydowanym liderem’’ wśród usług streamingowych w USA.

Netflix ma mocną listę oryginalnych treści, które powinny utrzymać ją na pierwszym miejscu wśród usług transmisji strumieniowej, i planuje nadal rozwijać programy telewizyjne i filmy fabularne. Ma to kluczowe znaczenie w czasach, gdy ludzie coraz częściej wybierają usługi strumieniowania na podstawie ich zawartości.

"Naszą strategią jest ciągłe doskonalenie’’ - powiedział Netflix."

Przypominamy, że w Q1 Netflix osiągnął bardzo dobre wyniki