z kategorii Analiza fundamentalna

Odmienna strategia firmy Apple przynosi zyski bliskie 1 bilionowi dolarów

371
Odmienna strategia firmy Apple przynosi zyski bliskie 1 bilionowi dolarów

Prywatność buduje szerszą fosę dla marży Apple. Ceny premium w iPhone'ach i szybko rosnące usługi utrzymywały zyski w ostatnim kwartale. Sprzedawanie sprzętu zamiast reklamy kiedyś wydawało się słabością. Jednak po tragedii Facebooka, dyrektor generalny Tim Cook, wykorzystuje zabezpieczenia danych, aby wzmocnić markę i rentowność.

940 mld USD w firmie Apple to tylko sam iPhone, których sprzedano w ostatnim kwartale 41,3 mln sztuk. Mimo że liczba ta stanowiła wzrost o zaledwie 1 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przychody z linii telefonicznej wzrosły o 20 procent, ponieważ firma sprzedała wiele wysokiej klasy iPhone X. Cena tego modelu zaczyna się od około 1000 USD.

Ponadto firma sprzedała więcej usług użytkownikom. Zwiększona sprzedaż aplikacji i zakupów w aplikacji, a także rosnące wykorzystanie ofert Apple Pay i Apple Music, przyniosły 9,5 mld USD przychodu. To wzrost o 31 procent w stosunku do zeszłego roku.

Usługi te mogą spowodować podwójne obciążenie dla akcjonariuszy, zapewniając zarówno dochód - przyczyniając się do ogólnego wyniku w wysokości 11,5 mld USD w ciągu kwartału - jak i potencjalnie większą liczbę akcji, ponieważ generują one dochody, które są zarówno bardziej stabilne, jak i rosną znacznie szybciej niż sprzedaż iPhonów. Przychody Apple’a wzrosły o 17 procent w stosunku rok do roku. Przy takim wzroście, firma zadeklarowała wypłatę dywidendy w wysokości 0,73 dol. na akcję. W pierwszym półroczu po ogłoszeniu wyników akcje wzrosły o ponad 2 procent, dzięki czemu wycena spółki jest coraz bliższa 1 bilionowi dolarów.

Wspieranie obu tych trendów, przynajmniej w pewnym stopniu, koncentruje się na prywatności użytkowników. Fenomenalny rozwój Facebooka i Google’a Alphabetu w ostatnich latach sprawił, że niechęć lub niezdolność Apple do korzystania z internetowego rynku reklamowego wydaje się niefortunna. Jednak niedawne skandale wokół ukierunkowanych reklam w mediach społecznościowych skłoniły inwestorów do ponownego rozważenia trwałości i rozwoju firm takich jak Facebook i Twitter. W tym klimacie inny model biznesowy Apple jest wyraźnie pozytywny.

Nacisk na ochronę danych użytkowników nie pojawia się bezpośrednio w najwyższej linii Apple. Ale to wzmocniło markę w taki sam sposób, jak podejście firmy do bezpieczeństwa. Nacisk firmy na kontrolowanie oprogramowania, sprzętu i tego, jakie aplikacje są sprzedawane w sklepie internetowym Apple, opłaca się w mniej złośliwym oprogramowaniu - i pomaga stworzyć wrażenie, że iPhone jest luksusem. Podrażnienie w stosunku do reklam kierowanych na małą skalę i naruszeń bezpieczeństwa nie stało się tak ważne jak bezpieczeństwo sprzętu. Ale każdy skandal sprawia, że prywatność stała się większym punktem sprzedaży dla Apple.