z kategorii Analiza fundamentalna

Raport finansowy Alphabet Q2 2018

270
Raport finansowy Alphabet Q2 2018

Raport finansowy Alphabet Q2 2018 - pokazuje imponujący dochód w wysokości 32,6 mld USD.

Firma Alphabet Inc w poniedziałek poinformowała, że ​​wydatki w wyszukiwarce Google rosły wolniej w drugim kwartale, podczas gdy przychody wzrosły bardziej gwałtownie, niż przewidywali analitycy, zwiększając zysk powyżej celów na Wall Street i podnosząc cenę akcji o 3,6%.

Dominacja Google w reklamie online została w tym roku zakwestionowana przez zarzut antymonopolowy związany z jej mobilnym oprogramowaniem na Androida, który doprowadził do kary grzywny w wysokości 5,01 mld USD oraz innych działań regulacyjnych, w tym nowych europejskich zasad dotyczących prywatności.

Naciski rządu na poprawę moderacji treści tworzonych przez użytkowników zmusiły Google do zatrudniania większej liczby analityków. YouTube, usługa przesyłania strumieniowego należąca do Google, zwiększyła wydatki na treści wideo, aby uniemożliwić przejście od oferty Netflix Inc i rozbudowę konglomeratów medialnych, takich jak AT & T Inc.

Ale te kwestie nie powstrzymały jeszcze Alfabetu, który zwiększył co kwartał przychody o co najmniej 20% w stosunku rok do roku przez 2 lata z rzędu.

Kwartalna stopa wzrostu, odnośnie tego co firma płaci partnerom reklamowym, tak zwane koszty pozyskania ruchu, spadły po raz pierwszy od trzech lat, co James Cordwell, analityk z Atlantic Equities, określił jako ,,najbardziej imponującą’’ część wyników.

Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, powiedział analitykom, że inwestycje w oprogramowanie do sztucznej inteligencji mające na celu lepsze przewidywanie, gdzie umieścić reklamy, zwiększa atrakcyjność usług dla reklamodawców. Firma sprzedaje więcej reklam, ponieważ serwis wideo YouTube i wyszukiwarka Google rosną globalnie.

Zmniejszyła się marża zysku, ponieważ więcej reklam wyświetla się na urządzeniach mobilnych, gdzie Apple Inc i inne firmy pobierają opłaty za dystrybucję wyszukiwarki Google na swoich urządzeniach i aplikacjach.

Google w drugim kwartale wszedł w drugi rok swojej ostatniej, wieloletniej umowy z Apple, która według analityków pomogła wyrównać koszty.

Marża operacyjna wzrosła do 24% z 22% w ostatnim kwartale, z wyjątkiem 5 miliardów dolarów grzywny antymonopolowej nałożonej w ubiegłym tygodniu przez Komisję Europejską na antykonkurencyjne licencjonowanie oprogramowania Android przez firmę Google. Marża spadła z 26 procent rok temu.

Zysk netto spadł do 3,2 mld USD z 3,5 mld USD z powodu grzywny, ale analitycy skupili się na wynikach operacyjnych.

Skorygowany zysk na akcję wyniósł 10,58 USD, z wyłączeniem ostatniej kary i skutków innych inwestycji. Według badań zebranych przez Thomson Reuters, analitycy szacują 9,52 USD na akcję.

39,6 mld USD w przychodach z drugiego kwartału, z czego 86% pochodziło z działalności reklamowej Google, przekroczyło średnią szacunkową 32,33 mld USD.

Pozostałe przychody pochodziły z firm niezwiązanych z reklamą Google, w tym ze sprzedaży aplikacji, gadżetów i usług przetwarzania w chmurze oraz przedsięwzięć takich jak oferowanie usług internetowych.

Nowsze firmy zasysają inwestycje, podczas gdy Google dodaje centra danych i pracowników do ich obsługi, ale jednostka reklamowa również zdobywa nowy kapitał.    

Alphabet, Facebook Inc i inni wiodący twórcy aplikacji stali się wielkimi siłami w reklamie jako konsumenci na całym świecie, a z kolei reklamodawcy poświęcają coraz więcej uwagi aplikacjom na smartfony i aplikacjom telewizyjnym, zamiast na gazety i tradycyjne programy telewizyjne.

Alphabet dodaje nowe treści, ponieważ wyścigi na Facebooku i tradycyjnych sieciach telewizyjnych stanowią część rosnącego rynku cyfrowych reklam wideo.

YouTube ogłosił w czerwcu, że dociera do 1,5 miliarda użytkowników miesięcznie i dodałby 12 nowych programów telewizyjnych do 37 już dostępnych w usłudze YouTube Red.

Alfabet aktualizuje również swój podstawowy produkt wyszukiwania, ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta z jego usług za pośrednictwem smartfonów.

Firma miała możliwość wyświetlania reklam w inteligentnych głośnikach Google Home i Mapach Google i powoli określa najlepszy sposób na robienie tego.

Akcje spółki skorzystały na złagodzeniu obaw regulacyjnych. Nowa ustawa o ochronie prywatności wprowadzona przez Unię Europejską w maju, miała minimalny wpływ na działalność reklamową Google, a kierownictwo branży smartfonowej określiło unijny przypadek działań antymonopolowych dotyczących Androida jako zbyt późne, aby miały znaczenie. Firma ostrzega, że jest zbyt wcześnie, aby zmierzyć wpływ na obu frontach.

Jednak perspektywy Alphabetu są łagodzone przez obawy związane z kosztami, a ingerencja Amazon.com Inc. w reklamy zagraża lukratywnym umowom Google z firmami medialnymi i reklamodawcami.

W ciągu kwartału firma zatrudniła ponad 1000 pracowników, większość z nich w chmurze Google, a obecnie ma ponad 75 600 pracowników.

Firma spodziewa się także, że koszty marketingu będą wyższe w drugiej połowie tego roku, niż w pierwszej, ze względu na wydatki na działalność w chmurze i promowanie swoich produktów sprzętowych.

Akcje klasy A w tym roku wzrosły o ponad 25%.