Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Handel

Jak długo mogę trzymać moje pozycje otwarte?

Nie ma limitu na jak długo pozycje ** mogą pozostać otwarte, o ile masz wystarczający margines na koncie w celu utrzymania otwartych pozycji.

* Nie dotyczy to kont islamskich. Jeśli masz konto islamskie, należy zapoznać się z sekcją o KONTACH ISLAMSKICH w naszym Regulaminie.

Proszę odnieść się do Warunków Handlu i Prowizji w naszym serwisie, aby uzyskać więcej istotnych informacji.

** Wyjątek: Bitcoin i Litecoin Weekly - Proszę zapoznać się z Warunkami Handlu i Prowizji w naszym serwisie, aby uzyskać więcej istotnych informacji dotyczących wygaśnięcia tych instrumentów.

Czy Konto Demo różni się od konta na prawdziwe pieniądze?

Konto demo jest takie samo jak to prawdziwe, dzięki czemu można sprawdzić, jak handluje się na platformie Ava. W rachunku demo handlujesz wirtualnymi pieniędzmi, natomiast na rachunku rzeczywistym należy zdeponować pieniądze, za które będzie można rozpocząć handel.

* Ceny instrumentów podawane są “na żywo” na obu kontach.

Czy mogę handlować, gdy rynek jest zamknięty?

Kiedy rynki są zamknięte, nie można handlować.

Można jedynie handlować (otwieranie i zamykanie pozycji, zamawianie i modyfikowanie zleceń), gdy rynek jest otwarty

Czy mogę zamknąć część mojej otwartej pozycji (Zmniejsz wielkość mojej otwartej pozycji)?

Zmniejszenie pozycji jest możliwe. Możesz zamknąć część swojej pozycji pod warunkiem, że pozostała część będzie równa, lub większa, od minimalnej kwoty depozytu danego instrumentu.

Czy wymagania minimalnego depozytu są takie same dla wszystkich instrumentów?

Wymagania minimalnego depozytu mogą różnić się dla poszczególnych instrumentów, a także na różnych platformach.

Aby wyświetlić wszystkie wymagania depozytów odwiedź nasze Warunki Handlu i Prowizje.

Jak mogę obliczyć skutki Rollover (rolowania pozycji)?

Można je obliczyć tylko po tym, gdy one wystąpią. Pełne informacje na temat tych obliczeń można znaleźc tu:

Możesz znaleźć więcej szczegółów dotyczących Rollover tutaj:  CFD Rollover.

Czy mogę zmienić walutę bazową mojego konta?

Nie można zmienić waluty bazowej konta.

W celu aktualizacji waluty bazowej trzeba będzie założyć nowe konto z wybraną walutą bazową. Aby to zrobić trzeba będzie zalogować się do istniejącego konta w serwisie AvaTrade i założyć nowe konto.

Upewnij się, że pola "Waluta" i "Wybrana Platforma" są ustawione na te, które chcesz.

Czy moja pozycja będzie zamknięta po wygaśnięciu kontraktu futures?

Nie. AVA dokonuje korekty w celu skompensowania Rollover do nowej umowy. Jeśli nie chcesz być przedmiotem tej korekty, to należy zamknąć pozycję na danym instrumencie przez zamknięcie dnia sesyjnego przed planowanym Rollover Date.

Możesz kliknąć tutaj, aby uzyskać listę nadchodzących CFD futures Rollovers.

Jak mogę przesłać pieniądze między swoimi kontami indywidualnymi?

Przekazanie środków między kontami jest proste i bezpłatne.

Jeśli chcesz przesłać pieniądze z jednego konta na drugie, to wyślij zapytanie pocztą elektroniczną na support@avatradepolska.pl

Proszę podać zarówno numer konta, jak i kwotę, którą chcesz przesłać. Obydwa konta muszą należeć do Ciebie i być zarejestrowane pod Twoim nazwiskiem.

Transfer może trwać do 24 godzin roboczych.

Jakie systemy mobilne są obsługiwane?

Aplikacje mobilne AvaTrade GO oraz Meta Trader 4 są dostępne zarówno na systemach iOS oraz Android.

Czym jest zlecenie rynkowe?

Zlecenie Rynkowe to otwarcie dowolnej pozycji przy obecnej cenie rynkowej oferowanej przez AVA. Cena instrumentu podawana jest zawsze “na żywo”.

Co się stanie z moimi pozycji lub zleceniami w trakcie Podziału Akcji (Stock Split) lub Odwróceniu Podziału (Reversed Split)?

Ogólnie, pozycje zostaną zamknięte po kursie rynkowym oraz wszystkie zamówienia zostaną anulowane po zamknięciu giełdy w dniu sesyjnym poprzedzającym Split / Reversed Split. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji na temat działań korporacyjnych, zobacz naszą wpis o Działaniach Korporacyjnych.

Czy mogę modyfikować zlecenia warunkowe?

Tak, można modyfikować zlecenia warunkowe, gdy rynek dla danego instrumentu jest otwarty.

Czym jest Margin Call?

Margin Call nazywa się także “MC3” lub “stop out”. Wszystkie konta AVA są kontami Margin Leveraged. Klienci muszą utrzymywać odpowiednią ilość marginesu, aby utrzymać swoje pozycje otwarte. Jeśli Twój poziom kapitału własnego spadnie do 10% Used Margin, to nastąpi proces zwany Margin Call.

Obowiązkiem klienta jest utrzymanie odpowiedniego poziomu marginesu na swoim koncie. Przy spadku kapitału własnego poniżej 10% marginesu zostaną podjęte następujące akcje. Na platformie AvaTrader wszystkie pozycje klienta zostaną zamknięte. Na platformie MT4, zostanie zamknięta najwięcej tracąca pozycja na koncie klienta, razem z kolejnymi pozycjami, aż Twój kapitał własny wzrośnie powyżej 10 % potrzebnego marginesu.

 

Czym jest spread?

Spread danego instrumentu to różnica pomiędzy ceną Bid (sprzedaży) i Ask (kupna) tego instrumentu.

AVA zarabia właśnie na tej różnicy.

Proszę zapoznać się z Warunkami Handlu i Prowizji, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o spreadach.

Jakie jest ryzyko i korzyści z tytułu handlem marginesem?

Handlowanie marginesem daje większy potencjał zwrotu z zainwestowanego kapitału. Klienci powinni być jednak świadomi, że jednocześnie zapewniając większe potencjalne zyski, może to spowodować również większe potencjalne straty. Nie jest to odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Handlując przy użyciu dużej dźwigni finansowej, mały ruch na rynku może mieć istotny wpływ na równowagę i kapitał klienta, zarówno pozytywny, jak i negatywny.

Jak publikacje Raportów Finansowych wpływają na moją pozycję?

Raporty Finansowe danych spółek mogą działać w dwie strony. Podczas, gdy mogą być odpowiedzialne za duże ruchy na rynkach na naszą korzyść, to mogą też doprowadzić do dużych strat, często bez żadnej możliwości, aby opuścić daną pozycję w takiej sytuacji. Ava może podwoić wymagania minimalnego depozytu w przypadku niektórych instrumentów, przed publikacją dotyczących ich raportów finansowych. Jest to sposób zapobiegawczy, który ma chronić klientów dużego ryzyka przed utratą kapitału własnego. Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobu obliczania wymogów dotyczących depozytu i indywidualnych stawek wymaganego depozytu, zobacz naszą stronę Individual Equities Margin Calculations.

Czym jest opłata Overnight Premium / Swap i jak jest ona obliczana?

Overnight Premium ustalona jest jako procent na wszystkich naszych systemach i pobierana jest co noc na pozycjach, które zostają otwarte na noc (po 22:00 GMT).

Mam pytanie w sprawie inwestycji. Z kim powinienem się skontaktować?

Możesz skontaktować się z działem obsługi klienta w każdej sprawie. Nasz dział obsługi klienta jest dostępny 24/5. Proszę kliknij tutaj i sprawdź, jak można się z nami skontaktować. Można również wysłać do nas e-mail na customer@avatrade.com. Ewentualnie, można skontaktować się też z dedykowanym menedżerem Twojego konta.

Dla pary walutowej EUR/USD, która waluta jest walutą Bazową, a która walutą Kwotowaną?

W tym przykładzie, walutą Bazową będzie EUR. W handlu Forex walutą bazową będzie ta znajdująca się po lewej stronie. Nazywa się ją też walutą “główną”. Walutą Kwotowaną będzie waluta po prawej stronie, czyli w tym przypadku USD.

Czym jest CFD?

Contracts For Difference (CFDs), czyli Kontrakt Różnicy Cenowej jest popularnym pozagiełdowym (Over The Counter - OTC) finansowym instrumentem pochodnym, który pozwala na handel ruchem cenowym aktywów finansowych, w tym indeksami futures, kontraktami na towary futures, udziałami i funduszami inwestycyjnymi typu ETF, bez faktycznego posiadania instrumentu bazowego.

Główną zaletą handlu CFD jest elastyczność w handlu bez faktycznej potrzeby kupna lub sprzedaży fizycznych aktywów finansowych. CFD Ava biorą swą cenę od przypisanych im aktywów. Możesz handlować CFD, jeśli uważasz, że cena danego instrumentu finansowego pójdzie w górę (wzmocni się), albo gdy uważasz, że pójdzie w dół (osłabi się). Twój zysk lub strata przy handlu CFD online zależy od różnicy, pomiędzy ceną, za którą kupiłeś ten kontrakt i ceną, za którą ją sprzedałeś.

Jakie są zalety CFD?

Jest kilka zalet handlu kontraktami CFD:

  • Brak opłat giełdowych - nie jesteś właścicielem aktywów bazowych.  Jest to umowa między Tobą, klientem i firmą Ava.
  • Handel dźwignią finansową - potrzeba znacznie mniej kapitału, aby rozpocząć handel w porównaniu z tradycyjnym zakupem aktywów.
  • Wymagany depozyt początkowy i margines utrzymania pozycji są takie same.
  • Możliwość handlu szeregiem różnych instrumentów z tej samej platformy.

Czym są Spadki i Wzrosty?

  • Poziom High instrumentu wskazuje jaką najwyższą cenę osiągnął dany instrument danego dnia.
  • Poziom Low instrumentu wskazuje jaką najniższą cenę osiągnął dany instrument danego dnia.

AVA Dedit Card

JAK MOGĘ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O KARTĘ DEBETOWĄ AVA MASTERCARD?

Aby złożyć wniosek o kartę debetową, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  • Zaloguj się na naszej stronie i kliknij Utwórz rachunek.
  • Kliknij napis: Ava Debit MasterCard i postępuj zgodnie z instrukcjami.

* Pamiętaj, że karta debetowa  może być wydana wyłącznie klientom, którzy opłacili swoje konto.

JAK DŁUGO MUSZĘ CZEKAĆ NA WYROBIENIE KARTY DEBETOWEJ AVA MASTERCARD?

Standardowo okres oczekiwania na wyrobienie karty trwa do 28 dni roboczych. Jeżeli masz dodatkowe pytania dotyczące dostarczenia karty, skontaktuj się z Payoneer.

GDZIE MOGĘ ZADAĆ DODATKOWE PYTANIA ZWIĄZANE Z KARTĄ DEBETOWĄ AVA MASTERCARD?

Więcej informacji na temat karty AvaDebit MasterCard uzyskasz, logując się na swoje konto AvaTrade i przechodząc do sekcji My Account . Znajdziesz tam link AVA Debit MasterCard . W razie dodatkowych pytań skontaktuj się z firmą wydającą kartę – Payoneer.

Dokumenty

CO MUSZĘ ZROBIĆ, JEŚLI CHCĘ DOKONAĆ WPŁATY KARTĄ DEBETOWĄ ? (DOKUMENTY WERYFIKACYJNE)

Jeżeli chcesz dokonać wpłaty za pomocą karty kredytowej, musisz przesłać kopie następujących dokumentów:

  • Wyraźna kolorowa kopia ważnego dowodu tożsamości. Informacje na nim zawarte muszą pokrywać się z informacjami podanymi podczas rejestracji.
  • Ostatnio opłacony rachunek za media, potwierdzający Twoje dane osobowe i adres.

*AvaTrade zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia kopii Twojej karty kredytowej/debetowej.

GDZIE PRZESŁAĆ DOKUMENTY PO WERYFIKACJI?

Po pozytywnym zweryfikowaniu przedstawionych dokumentów możesz przesłać je na dwa sposoby:

  1. Zaloguj się na swoje konto na witrynie AvaTrade. Po zalogowaniu przejdź do zakładki My Account (Moje konto), a następnie kliknij Upload Documents (Załaduj dokumenty). Upewnij się, że dokumenty zapisane są w odpowiednim formacie oraz że nazwy plików zawierają wyłącznie litery i cyfry. Każdy inny zapis będzie uznawany za nieważny.
  2. Wyślij dokumenty za pomocą wiadomości e-mail na adres: customer@avatrade.com.

Uwaga: Nie przyjmujemy dokumentów hostowanych w chmurze.

Depozyt

JAKA JEST MINIMALNA KWOTA, JAKĄ MUSZĘ WPŁACIĆ, ABY OTWORZYĆ KONTO?

Minimalna kwota wpłacana do depozytu uzależniona jest od waluty bazowej konta*:

Karta debetowa/kredytowa:

Konto USD - 100 $

Konto EUR - 100 €

Konto GBP ** - 100 £

Konto AUD** - AUD 100

Przelew:

Konto USD - 500 $

Konto EUR - 500 €

Konto GBP ** - 500 £

Konto AUD ** - 500 AUD

*Wyjątek: Korzystając z systemu innego niż oferowany przez AvaTrade, należy skontaktować się z menadżerem konta. Jest to niezbędne do uzyskania dalszych informacji związanych z minimalną kwotą depozytu.

** Waluta AUD dostępna jest tylko dla klientów z Australii. Podobnie, waluta GBP dostępna jest wyłącznie dla klientów z Wielkiej Brytanii.

CO MUSZĘ ZROBIĆ, JEŚLI CHCĘ DOKONAĆ WPŁATY KARTĄ DEBETOWĄ ? (DOKUMENTY WERYFIKACYJNE)

Jeżeli chcesz dokonać wpłaty za pomocą karty kredytowej, musisz przesłać kopie następujących dokumentów:

  • Wyraźna kolorowa kopia ważnego dowodu tożsamości. Informacje na nim zawarte muszą pokrywać się z informacjami podanymi podczas rejestracji.
  • Ostatnio opłacony rachunek za media, potwierdzający Twoje dane osobowe i adres.

*AvaTrade zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia kopii Twojej karty kredytowej/debetowej.

JAKIE SĄ MOŻLIWE SPOSOBY WPŁACENIA DEPOZYTU?

Wpłacenie depozytu jest możliwe za pomocą karty kredytowej/debetowej na kwotę minimum $100 lub przelewem na kwotę minimum $500. Wymienione sposoby wpłaty dostępne są dla wszystkich klientów z całego świata.

AvaTrade oferuje płatności elektroniczne za pomocą usługi PayPal, Skrill, WebMoney i Neteller dla wszystkich klientów spoza UE i Australii.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z obsługą klienta AvaTrade.

CO OZNACZA BŁĄD: „MAMY PROBLEM Z PRZETWORZENIEM TWOJEJ TRANSAKCJI. WRÓĆ I SPRAWDŹ SWOJE DANE, A NASTĘPNIE SPRÓBUJ PONOWNIE”?

Zwykle powyższy komunikat oznacza, że Twoja karta debetowa/kredytowa została odrzucona. Aby uzyskać więcej informacji i rozwiązać problem, skontaktuj się z bankiem i wystawcą karty debetowej/kredytowej.

Wypłata Środków

JAK MOGĘ WYPŁACIĆ PIENIĄDZE?

Jeżeli chcesz wypłacić środki z konta, musisz wykonać następujące czynności:

Musisz wycofać fundusze ze swojego konta AvaTrade. Aby to zrobić wypełnij online formularz wypłaty środków.

Po zalogowaniu się na swoje konto w serwisie AvaTrade, w lewym dolnym rogu znajdziesz sekcję wycofania środków z konta. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z instrukcjami, a wypłata zostanie zrealizowana.

Uwaga: Aby zrealizować wypłatę, Twoje konto musi zostać najpierw zweryfikowane.

JAK DŁUGO MUSZĘ CZEKAĆ, ABY WYPŁACIĆ PIENIĄDZE?

Proces wypłacania środków z konta może trwać do 5 dni roboczych. Pamiętaj, że soboty i niedziele nie są dniami roboczymi.

W zależności od wystawcy karty debetowej/kredytowej proces dostarczenia środków na Twoje konto może wydłużyć się o kilka dodatkowych dni.

Masz jakieś pytania?